Vaar efficiënt, volkomen veilig en bovendien emissievrij met de K2 waterstofcontainer.
Bel ons sales team op +31 (0) 78 6 813 127
Veelgestelde vragen en anwoorden.
Waterstof aan boord is een initiatief van Koedood en Kooiman Marine Group.
De K2-waterstofcontainer is een 20-voets container met hierin de techniek om waterstof om te zetten in elektrische energie. De container kan voor diverse doeleinden gebruikt worden, waaronder de aandrijving van (binnenvaart)schepen en treinen, maar kan ook gebruikt worden om woningen en de industrie te voorzien in hun energiebehoefte.
Het gebruik van de K2 waterstofcontainer is efficiënt, volkomen veilig en bovendien emissievrij. Het is dan ook een bijzonder interessant alternatief voor het gebruik van traditionele fossiele brandstoffen
De K2-waterstofcontainer maakt gebruik van zogenaamde PEM-brandstofcellen. Deze brandstofcellen zetten waterstof om in elektriciteit. De waterstof wordt middels waterstoftanks gecomprimeerd opgeslagen en aangeboden aan het systeem. In de PEM-brandstofcellen wordt op deze manier in totaal zo’n 300kWe aan vermogen gecreëerd. In het proces ontstaat, na de reactie van waterstof met zuurstof, het enige afvalproduct van de brandstofcel: water.
Het hele systeem is modulair opgebouwd, wat betekent dat de gecomprimeerde waterstoftanks en de brandstofcellen afzonderlijke eenheden zijn die gemakkelijk kunnen worden verwijderd voor onderhoud of vervanging.
Profiteer van onze expertise en oplossingen en neem contact met ons op.
ContactHet waterstofatoom is het meest voorkomende, lichtste en eenvoudigste
element in het universum.
De Latijnse naam is Hydrogenium. In het periodiek systeem staat het element H
op plaats 1. Een waterstofatoom is opgebouwd uit 1 proton in de kern en 1
elektron, dat om het proton heen beweegt.
Waterstof is licht ontvlambaar, dus moet je daar zorgvuldig mee
omgaan. Waterstof is acht keer lichter dan aardgas en 14 keer lichter dan
lucht. Bij een lekkage zal waterstof daarom snel opstijgen,
zich vermengen met lucht en door ventilatie afgevoerd worden. In een ruimte
waar niet geventileerd kan worden, zal het explosiegevaar bij bepaalde
condities juist sterk toenemen.
Waterstof is
alleen duurzaam als het gemaakt wordt uit water en duurzaam opgewekte
elektriciteit, en daar hebben we nog lang niet genoeg van. We moeten dus
zorgen dat we voldoende duurzame energie kunnen opwekken om zelf te gebruiken
en om ook waterstof te maken.
Veel zal afhangen van de
praktijkervaring met de Antonie. Daarbij is niet alleen de prestatie van de
aandrijflijn van belang, maar ook het bunkeren van de waterstof. Voor deze
proef is de beschikbaarheid van het gas geen probleem, het is zowel bij de laad-
als de loshaven voorhanden.
Stuur uw vraag aan onze waterstof experts. Zij helpen u graag verder!
Together we move forward!
Koedood Dieselservice b.v.
Noordeinde 21
3341 LV Hendrik Ido Ambacht
Producten
Solutions
Service
Heeft u een storing? Onze service afdeling staat 7 dagen per week, 24 uur per dag voor u klaar!
Onderdelen nodig? De meeste bestelde onderdelen kan Koedood binnen 24 uur bezorgen.
Hermotoriseren of nieuwbouw geen optie? Koedood is specialist in motorrevisie en refitting.
Koedood introducteert:
Innovatieve oplossingen voor de uitstoot nabehandeling van verbrandinsgmotoren.
Schoner en zuiniger varen? Stoot minder uit en bespaar 20-25% brandstof.
Hydrogen Power On Board is een initiatief van Koedood en Kooiman Marine Group.
Koedood introducteert:
Online catalogus van Mitsubishi scheepsmotoren.
Online catalogus van Mitsubishi generatorsets.
Koedood introducteert: