Testimonials

Volg hier wat klanten en medewerkers vertellen over hun ervaringen met Service & Parts.

Home > SERVICE & PARTS > Testimonials

Direct contact

Servicelijn

+31(0) 88 203 16 10 (van 7:45 - 16:00)
+31(0)6 53 23 00 73 Noodnummer service@koedood.nl

Onderdelenlijn

+31(0) 88 203 16 20 (van 7:45 - 16:00)
+31(0)6 53 23 00 73 Noodnummer parts@koedood.nl

Vacatures

Wil jij deel uitmaken van ons Magazijn dream-team?

Solliciteer vandaag nog!

H.I. Ambacht, april 2023

Roland de Vos over de afdeling Parts & Service

Magazijn Koedood; een bedrijf binnen een bedrijf

Bij een bedrijf als Koedood Marine Group verwacht je dat de afdeling Magazijn onderdelen levert voor de verschillende afdelingen die deze onderneming rijk is. Dat is ook zo, maar er gebeurt nog veel meer. Roland de Vos, hoofd van deze afdeling, vertelt er enthousiast over.

"We zijn een afdeling van 5 man en fungeren als een open magazijn."

“We zijn een afdeling van vijf man en fungeren als een open magazijn.” De eerste verbazing komt al naar boven als hij uitlegt hoe het magazijnteam werkt. Na het betreden van de deur met ‘magazijn ‘op de ruit, tref je een balie aan met daarachter het kantoor van waaruit het team, ook wel dreamteam genoemd, werkt.

“We noemen dit ook wel het zenuwcentrum. We verzorgen de inkoop, verkoop, facturatie, offertes voor de onderdelen voor revisies en regelen de verzending van de onderdelen.” Het magazijn werkt dus behoorlijk zelfstandig, “als een bedrijf in een bedrijf”, aldus Roland. “We houden ervan om een serieuze voorraad te hebben, daar staat Koedood ook om bekend. De voorraad is en blijft belangrijk en in deze tijd is het ook nog eens van belang dat je er bovenop zit om de te bestelde onderdelen in huis te krijgen.”

Interne magazijnfunctie

Voor het eigen bedrijf levert het magazijn onderdelen aan alle afdelingen. “Voor de serviceafdeling zetten we als het even kan de spullen klaar die zij nodig hebben, hetzelfde doen we voor de revisieafdeling waar we pakketten samenstellen met onderdelen die voor de revisie nodig zijn, de zogeheten revisieboxen.

De 24-uurs storingsdienst weet de weg in het magazijn om de onderdelen snel te pakken in geval van haast, inherent aan deze afdeling.
Voor de werkplaats zijn er grijpvoorraden ter plekke van veelgebruikte onderdelen waardoor zij niet continu in het magazijn te hoeven zijn.”
“Zoals we het nu doen, gaan de onderdelen en ook de bijbehorende factuur zo snel mogelijk de deur uit. Dat geldt ook voor de offertes.

Magazijnfunctie voor de klanten

Zo komen we bij de klanten uit de binnenvaart, binnenvaart-gerelateerde bedrijven en zeevaart die hun spullen komen afhalen of waar de onderdelen naartoe worden verzonden. Dat beperkt zich niet tot de randstad. Het gaat ook niet alleen over Nederland, wij krijgen aanvragen uit de hele wereld. Dat is dus de tweede verbazing. Het merendeel van de onderdelen zijn niet voor intern, maar voor extern gebruik en gaan rechtstreeks naar de klant met wie rechtstreeks contact is. Zo wordt ‘het bedrijf binnen een bedrijf’ steeds duidelijker.
Wie Koedood zegt, zegt Mitsubishi. Het contact met de importeur in Almere is dan ook intensief en een magazijnmedewerker gaat er een of twee keer per week naartoe om onderdelen te halen. “Om onze voorraad op peil te houden en onze buffer in stand te houden voor onze klanten. Want net als voor heel Koedood geldt ook hier dat de klant centraal staat. Dat zit in ons DNA”, aldus Roland.
Nieuw en gereviseerd
Natuurlijk staat en hangt het magazijn vol met nieuwe onderdelen, maar daar blijft het niet bij. “Wij houden ook gereviseerde onderdelen op voorraad. Zoals gereviseerde cilinderkoppen. Dat wordt sinds de overname uitgevoerd door Storm Group, nadat wij hen eerst de onderdelen aanleveren. Daarnaast ook ruilwaterpompen, gereviseerde turbo’s (dat reviseren doen we hier zelf) verstuivers, drijfstangen, krukassen en brandstofpompen. Dit alles met de bijbehorende certificaten. Die gereviseerde brandstofpompen komen uit de Koedood vestiging in Serooskerke die daarin gespecialiseerd is. Met deze vestiging is dagelijks contact.
Roland werkt al ruim 33 jaar bij het bedrijf, de eerste twintig jaar als monteur en sindsdien in het magazijn. “Het voordeel is dat je ervaring hebt in bijna alle facetten van het bedrijf en daardoor weet waar je het over hebt en waar de onderdelen voor nodig zijn. Dat laatste geldt trouwens voor het hele team”, zegt hij er onmiddellijk bij. Hij heeft in al die dienstjaren het bedrijf enorm zien groeien en veranderen. Toch veranderen een paar dingen niet. Van Arie Koedood heb ik twee uitspraken geleerd die we nog altijd toepassen: ‘We doen het goed of we doen het niet’ en ‘Behandel de ander zoals je zelf behandeld wil worden’. Advies geven aan en meedenken met de klant horen daarbij.. Dat komt ook terug in de samenwerking tussen de teamleden van het magazijn; “je hebt elkaar nodig en je doet het samen.”
Wat tenslotte opvalt in het magazijn is dat het er schoon en netjes is, nergens onderdelen die rondslingeren en alles is geordend. Het magazijnteam, dat naast Roland bestaat uit Hans, Fred, Ricardo en Casper, heeft er een droommagazijn van gemaakt.

Roland de Vos weet, net als zijn collega’s, perfect de weg in het magazijn. Het uit het hoofd weten van onderdeelnummers hoort daarbij.

"Dat beperkt zich niet tot de Randstad, ook niet alleen Nederland. We krijgen aanvragen van over de hele wereld."

Magazijnfunctie voor de klanten

Zo komen we bij de klanten uit de binnenvaart, binnenvaart-gerelateerde bedrijven en zeevaart die hun spullen komen afhalen of waar de onderdelen naartoe worden verzonden. Dat beperkt zich niet tot de randstad. Het gaat ook niet alleen over Nederland, wij krijgen aanvragen uit de hele wereld. Dat is dus de tweede verbazing. Het merendeel van de onderdelen zijn niet voor intern, maar voor extern gebruik en gaan rechtstreeks naar de klant met wie rechtstreeks contact is. Zo wordt ‘het bedrijf binnen een bedrijf’ steeds duidelijker.

Wie Koedood zegt, zegt Mitsubishi. Het contact met de importeur in Almere is dan ook intensief en een magazijnmedewerker gaat er een of twee keer per week naartoe om onderdelen te halen. “Om onze voorraad op peil te houden en onze buffer in stand te houden voor onze klanten. Want net als voor heel Koedood geldt ook hier dat de klant centraal staat. Dat zit in ons DNA”, aldus Roland.

 

Nieuw en gereviseerde onderdelen

Natuurlijk staat en hangt het magazijn vol met nieuwe onderdelen, maar daar blijft het niet bij. “Wij houden ook gereviseerde onderdelen op voorraad. Zoals gereviseerde cilinderkoppen. Dat wordt sinds de overname uitgevoerd door Storm Group, nadat wij hen eerst de onderdelen aanleveren. 

Daarnaast ook ruilwaterpompen, gereviseerde turbo’s (dat reviseren doen we hier zelf) verstuivers, drijfstangen, krukassen en brandstofpompen. Dit alles met de bijbehorende certificaten. 

Die gereviseerde brandstofpompen komen uit de Koedood vestiging in Serooskerke die daarin gespecialiseerd is. Met deze vestiging is dagelijks contact.

Wie is Roland de Vos?

Roland werkt al ruim 33 jaar bij het bedrijf, de eerste twintig jaar als monteur en sindsdien in het magazijn.

“Het voordeel is dat je ervaring hebt in bijna alle facetten van het bedrijf en daardoor weet waar je het over hebt en waar de onderdelen voor nodig zijn. Dat laatste geldt trouwens voor het hele team”, zegt hij er onmiddellijk bij. 

Hij heeft in al die dienstjaren het bedrijf enorm zien groeien en veranderen. Toch veranderen een paar dingen niet. 

Van Arie Koedood heb ik twee uitspraken geleerd die we nog altijd toepassen: ‘We doen het goed of we doen het niet’ en ‘Behandel de ander zoals je zelf behandeld wil worden’. Advies geven aan en meedenken met de klant horen daarbij. 

Dat komt ook terug in de samenwerking tussen de teamleden van het magazijn; “je hebt elkaar nodig en je doet het samen.”

Wat tenslotte opvalt in het magazijn is dat het er schoon en netjes is, nergens onderdelen die rondslingeren en alles is geordend. Het magazijnteam, dat naast Roland bestaat uit Hans, Fred, Ricardo en Casper, heeft er een droommagazijn van gemaakt.

Roland de Vos weet, net als zijn collega’s, perfect de weg in het magazijn. Het uit het hoofd weten van onderdeelnummers hoort daarbij.

Wil jij deel uitmaken van ons dreamteam?

Wij zijn op zoek naar enthousiaste, ambitieuze mensen met 2 rechter handen en een service gerichte instelling!

Solliciteer vandaag nog!

Producten

Naar volledig product aanbod

Solutions

Stage V

Emigreen

Naar volledig solutions aanbod

Stage V & IMO Tier III

Service & Parts

Over Ons

service

Heeft u een storing? Onze service afdeling staat 7 dagen per week, 24 uur per dag voor u klaar!

PARTS

Onderdelen nodig? De meeste bestelde onderdelen kan Koedood binnen 24 uur bezorgen.

REFITTING / REVISEREN

Hermotoriseren of nieuwbouw geen optie? Koedood is specialist in motorrevisie en refitting.

Koedood introducteert:

KEES: dé Stage V oplossing voor de binnenvaart

Vacature

Commercieel medewerker binnendienst

Ijzerwerkers_Koedood

VACATURE

Voortstuwingstechnicus

VACATURE

R&D ENGINEER

Emigreen

Innovatieve oplossingen voor de uitstoot nabehandeling van verbrandinsgmotoren.

HYBRIDE / ELECTRISCH

Schoner en zuiniger varen?  Stoot minder uit en bespaar 20-25% brandstof.

WATERSTOF AANDRIJVING

Hydrogen Power On Board is een initiatief van Koedood en Kooiman Marine Group.

Koedood introducteert:

KEES: dé Stage V oplossing voor de binnenvaart

Scheepsmotoren

Online catalogus van Mitsubishi scheepsmotoren.

Generatorsets

Online catalogus van Mitsubishi generatorsets.

Koedood introducteert:

KEES: dé Stage V oplossing voor de binnenvaart